• Değerli Arkadaşlar, Sitemizde "cevap anahtarı istemek" için konu açmak aynı konudan çok fazla açıldığı ve bir sonuç getirmediği için yasaklanmıştır. Anlayışla karşılayacağınızı umuyoruz. Saygılar.

Yeni Müfredat Taslağı Hakkındaki Görüşleriniz

Gozanian

Zümre Başkanı
Yönetici
MEB Yeni müfredat taslağını yayınladı. Öğretmenlerin değerlendirmesi için de okullara gönderip rapor istedi. Lisede bir kaç ünite başlığı hariç pek bir şey değişmemiş gibi duruyor... Peki bu raporda neler yazdınız, gözünüze çarpan konular neler?

http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=46 (Lise İngilizce)
http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=100 (Ortaokul İngilizce)
http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=96 (İlkokul İngilizce)
 

Ümit

Zümre
Ağırlıklı olarak 9. Sınıf İngilizce Derslerine girmekteyim ve 9. Sınıf İngilizce müfredat taslağında şu değişikliklerin olduğunu gördüm:


· 10. ünitenin ismi “ Television” iken “Television and Social Media” olarak değiştirilmiş.

· 9. ünitenin ismi “ Party” iken “Invitations and Celebrations” olmuş

· 6. Ünitenin ismi “ Intercultural Topics” iken “Bridging the Cultures” olmuş.

· 4. ünitenin ismi “wild life” iken “Human in Nature” olarak değiştirilmiş.


Ünitelerin başlıklarının değişmesi, olumlu. Yeni ünite isimleri insanı daha kapsayıcı ve daha insani çağrışımlar yaptırmakta.


Bunun dışında içerik bir önceki yılın müfredatıyla aynı. Zaten Ortaöğretim İngilizce Müfredatı sadece bir yıl önce değiştirilmiş ve ben bu yeni müfredatı olumlu bulmuştum.


Yeni Müfredat, eskisine oranla daha dikey bir yapıya sahip, eğer kazanımlar etkili bir şekilde öğrenciye kazandırılabilirse İngilizce öğretiminde yol alınabilir ancak, müfredata yönelik kitaplar bütünlükten ve netlikten yoksun. Müfredatın vermek istediği kazanımların nerdeyse sadece ismi geçiyor. Öğrencinin o yapıyı tekrar etmesi ve iyice kavraması için yapılandırılmamış.
 
Üst